יש לו ענינים לסדר • גם אם החוק הנורבגי יעבור: ח"כ פרוש לא יפרוש היום לטובת אשר

מני גירא - שוורץ No Comments on יש לו ענינים לסדר • גם אם החוק הנורבגי יעבור: ח"כ פרוש לא יפרוש היום לטובת אשר
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם חבר הכנסת לשעבר יעקב אשר חשב שכבר היום (רביעי) הוא ישוב למשכן הכנסת בעקבות החוק הנורבגי – אז הנה הידיעה הבא:

ח"כ פרוש לא צפוי להתפטר כבר היום מהכנסת לטובת אשר, קודם לכן עוד יאלצו בדגל התורה ליישר את ההדורים עם אגודת ישראל, ופרוש עצמו יאלץ לסדר קודם את ענייניו בתוך הסיעה עצמה – זאת למרות שהוא כבר השיג תמיכה של כמה וכמה אדמו"רים שתומכים במהלך שהוא מוביל.

בעקבות כך, יאלץ אשר להמתין לסיום פגרת הקיץ של הכנסת או לחילופין להחלטתו של פרוש על התפטרותו מהכנסת – דבר שיסלול את דרכו של אשר למשכן.

ואכן, מקור המקורב לח"כ פרוש אישר את הדברים ל'קול חי' ואמר כי "כאמור, בכל מקרה הכנסת נכנסת כעת לפגרה, ח"כ פרוש לא צפוי להתפטר היום, ולפני התפטרותו הוא יתייעץ עם חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהם יחליטו מה טוב לסיעה ומה טוב ליהדות החרדית כולה", אמר המקור.

וסיכום הדברים, יעקב אשר צפוי לחזור למליאת הכנסת, רק השאלה מתי וכמה חיצים יעופו לבנתיים בין הסיעה הליטאית לחסידית.

כזכור, החוק הנורבגי אושר הלילה על חודו של קול, לקריאה שנייה ושלישית. ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת העבירה את החוק, שיאפשר לשר או סגן שר מכל סיעה בכנסת, להתפטר ולפנות מקום לחבר כנסת נוסף ברשימה.

קודם לכן, ועדת החוקה של הכנסת אישרה פה אחד את ההסתייגות לפיה במפלגה שסיעתה גדולה מ-12 חברי כנסת יוכלו להתפטר שלושה שרים וסגני שרים במקום אחד במפלגות הקטנות. למעט הסתייגות אחת נוספת, כל ההסתייגויות האחרות נפלו.



0 תגובות